SIFIRDAN GLOBALE

Teknolojinin ve kullanım alanlarının artması ile beraberinde gelen dijital içerikler, hayatımızın önemli kısmını kaplıyor. Yeni yüzyılın popüler işi olan dijital içerik üreticiliği  hakkında bu alanda tek bir noktada birleşen ‘Sıfırdan Globale’ adlı Sivil toplum Örgütü Semineri 25 Aralık 2022 tarihinde İBB Haldun Alagaş Kültür Merkezi’nde düzenlendi. Seminerden hemen sonra Levent AŞKAN’a sorularımı ilettim.

”Geniş kitle, büyük fayda, asıl kazançtır”.

İçerik üreticiliğinde temel amacın fayda ve değer kavramları olduğunu söyleyen AŞKAN, ”Üretilen içerik topluma yararlı ise geniş kitlelere hitap etmeniz size çok yakın ve unutmayın insanlar içerik tüketmek ve yeni şeyler görmek isterler burada ise içerik üreticilerinin farkını oraya koyması ve içerik stratejileri üzerinde değerlendirme yapmaları gerekir ”diyor.


”İçerik üretmek kod yazmak kadar değerli”.

”İnternet üzerinde var olmak için kişi ve firmalar içeriğe önem vermelidir. Firmaların başarılı olması dijital dünyada iyi reklam ve nitelikli içerik üretimi ile mümkündür. Arama motorları sizleri ziyaretçilerinizin sitenizde durma süresine göre yukarı taşır. Bu durumda da üreticilerinin içeriklerini arama motorlarına göre optimize etmeleri gerekir. ”diyen AŞKAN içeriğin hedef kitleye hitap etmesi için önemli püf noktalarından en önde gelenleri sıraladı.  ”Örneğin; üreticinin  tasarım ,video ve ilgili görseller ile markaların desteklemesi ,pazarlama uzmanları ile iletişim halinde iş yapabilmesi ve çekici başlıkların olması dikkat etmeniz gereken en önemli unsurlardır” diyerek beyan etti.


‘İş kapılarını oluşturun, mutlaka ziliniz çalacak”

İlk etapta tüketim ve geri dönüt azdır. Üretimde sürdürülebilirliği yakalamanız durumunda ilgili kitleye ulaşabileceksiniz. Püf nokta ilk zamanlarda para kazanma odaklı olmak yerine hedef kitleye ulaşmayı amaç edinmektir. Siz üretime geçtiğinizde sosyal dünya sayesinde siz işe değil iş teklifleri sizlere ulaşacak.  Anlaşmalı firmalar, sponsorluk ve reklamlar gelir kaynağınızı oluşturacaktır.


”Sürdürülebilirliğin önemi ”

”Sürdürülebilirlik zamanına göre üretim ile sağlanır. Haftada bir defa yazacağım diyorsanız bunu istikrar ile devam ettirin. Yaptıklarınızı anlatmanın değeri çok büyük ve bundan da değerlisi kendinize dijitali takip edebilmek için her gün vakit ayırmaktır”


”İçerik ahenk ve sunum ile merak uyandırmalı”.

İçeriğin ve hizmetin tüketicilere bir uyum içinde sunulması gerektiğini söyleyen AŞKAN şunları ekledi. ”Sürekli olarak rakip analizi yapmalısınız. İçeriklerinizin kitleniz arasında yer alan kişilerin yaşına ve sosyal yaşamına hitap etmesi de bir o kadar ö önemli. Örneğin; içerik ürettiğiniz kitle yaşı 18-24 ise tiktok ,instagram gibi mecralar kullanılır fakat 40+ kitlede facebook kullanımı fazladır. Gençlerin kullandığı mecralarda samimi dil kullanırken diğerlerinde durum tam tersidir.


”İlgilisin ama kendine ne kattın?”

”Genç ve dinamik beyinlerin her daim bir alana ilgileri daha yoğundur. İçerik üreticiliğine başlamak isteyenlerde her zaman bir umutsuzluk görüyorum. Ben ne biliyorum ki paylaşacağım? Evet ilgiliyim fakat bilgim yeterli mi? İki kişi düşünelim biri ilgili olduğu alanda çalışmaları okuyan ve bilgiye dönüştüren diğeri ise ilgi duymak ile yetinen. İlgili olmak başka o alan için çalışmak başka. Unutmayın size ulaşan firmalar ilgi odağınıza değil bilgi birikim ve sayısal verilerinize talipler. Son 6 ayda kaç içerik ürettiğiniz ve kaç gösterim sayısı aldığınız sizleri rakiplerinizden tahmin ettiğinizden daha çok ileri taşıyacaktır.”


”Sonuca varmak yalnızca etkileşim ile mümkün”

 ”Alanında çalışmalar yapan kişilere sataşın. Çalışmak istediğiniz alanda çalışan firma ve kişilerin enleri ile iletişimde kalmak akılda kalmanızı sağlar. İletişim kaslarınızı ve çevrenizi genişletmenin yararı çok büyük.”


Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın